-Yahudi ve Hıristiyanlarda var olan kadının “lânetli” ve “uğursuz” sayılması inancını kaldırmıştır.
-Kız çocuklarının öldürülmesini yasaklamıştır.
-Erkeklere, kadınları “Allah’ın bir emâneti” olarak görmelerini emretmiş, onlara sevgi, şefkat ve ihtimam gösterilmesini istemiştir.
-Kur’ân-ı Kerîm’de kadınlarla ilgili iki sûre indirilmiştir: «en-Nisâ» (Kadınlar) ve «Meryem»…
-Kız ve erkek, bütün çocuklara eşit davranmayı emretmiş, kız çocuğunu yüceltmiştir.
-Anne ve babadan daha fazla hürmet ve hizmete lâyık olanın “anneler” olduğuna dikkat çekmiştir.
-Hanımın ve çocukların nafaka hakkı, erkeğe yüklenmiştir. Bey, hanımının yiyecek, giyecek, mesken ve gerekirse hizmetçi masraflarıyla mükelleftir.
-Serveti ne olursa olsun, kadın, evin masraflarına katılmaya zorlanamaz!..
-İslâm hukukunda kadın, tam fiilî ehliyete sahiptir. Kendi malları üzerinde mutlak tasarruf hakkı vardır.
-Erkek çocuğun yedi, kız çocuğun da evlenene kadar “terbiye velâyeti” anneye âittir.
-Kadının belli aralıklarla anne ve babasını ziyaret etme hakkı vardır. Ayrıca dinî bilgileri öğrenmek ve meşrû bir şekilde eğlenmek için müsaade isteyebilir.
-Peygamberimiz kadınları okuma yazmaya teşvik etmiştir. Tarih boyunca edebiyat, hukuk, hadis vesâir ilimlerle meşgul olmuş bir çok müslüman hanım sayılabilir.
-Kadın, fıtratına uygun ve dince meşrû kabul edilen her türlü işte çalışabilir.
-Peygamber Efendimiz, çeşitli vesilelerle kadınlardan da “biat” talebinde bulunarak, onların siyâsî haklarının varlığını, 14 asır önce ilan etmiştir.
-Peygamber Efendimiz, çeşitli vesilelerle gerek hanımlarıyla, gerekse diğer bazı kadınlarla istişâre etmiş ve bu istişârelere uyarak kadınların görüşlerine itibar ettiğini göstermiştir.
-Allah Rasûlü, bizzat hanımlarını savaşlara giderken beraberinde götürmüş, orduya çeşitli hizmetlerde (mücâhide, hemşire, su taşıyıcısı, haberci vs…) çalışmak üzere kadınların katılmasına da müsaade etmiştir.
YORUMLAR